First Date

This is the first time I have ever published a short story in English. I have done some but never posted them online except for poems. I still find it quite difficult to do the translation, and I have tried my best for this one though. Please readers, if you ever have a chance to read this, I would appreciate any comments and corrections about this fiction. I want to keep learning and improving and writing especially in English. Thank you for giving me your precious time to stop by and review this. 

 

Her heart was racing slowly. She felt a strong stream of blood flooding on to her face. A bit of hot rush caressed her cheeks. Doooh , now what ? she was startled.

The guy in front of her was still putting his eyes on the menu covering with a unique black and white pictures of travel destinations taken from newspaper.

She just stared at the menu in front of her like a lost person trying to figure out a map.

Thousand red ants crawled her toes, tickled every pores on her skin and stung it with their sharp teeth. One thump of her left foot made Bara and the girl with the pony tail who was serving their table, turned their heads to her.

“What is it, Nad ?” Bara put the menu on the table.

“Ehmm…my foot got numb,” she quickly answered. What if Bara knew what had made her foot got numb ? and she was in panic ? and her face was pale ?

“Hey, you look pale. Are you okay ? “ Bara took her hand.

It’s too late. She was not quick enough to push his hands aside. Now her right palm was in his hands. Bara’s handhold was comfortable. She didn’t mind to let her hands in it for a while.

She hoped she could tell the truth , but how ? It would be strikingly embarrassing. This was their first date and she had counted thousand of romantic feelings that had filled her mind ever since she was waiting for Bara to pick her up. Now it was all gone. Gone with the hot rush that seemed to enjoy licking her cheeks.

“Nothing,” Nadya smiled shyly . She got off Bara’s hold gently. At a glance, she knew the girl with the pony tail smiled slightly at her.

“What would you like to have?” asked Bara

Bang! Nadya felt limp. She could not stop her racing heart beat . Her fingers felt like they were streaming with cold ice. She hated herself when she was panic and clumsy like this. What if she told Bara honestly ? But how could she hide her embarrassment if they knew ? Perhaps she could deal it with Bara, later. But to that girl with a pony tail who seemed to enjoy waiting for their order beside the table , how could she face her ?

“Hey …” Bara touched her hand.

Oh gosh… why did she stare at Bara like that ? Nadya suddenly realized the way she was looking at Bara.

“Ehh…ahhh.. sorry,” Nadya bent down and ran her hands inside her hand bag . I had to be strong. I had to tell him the truth. I could not go on like this and ruined this date. No matter what would happen, I’d take the risk. I didn’t care if they would laugh at me. I just didn’t want to blow my first date with a clumsy and stupid act.

By the time she pushed the send button on her mobile, Bara’s mobile that was on the table, beeped . Bara frowned and looked at her hesitantly. Nadya smiled timidly.

A big smile was covering Bara’s lips. He looked at Nadya lovingly and it  could be said they were sparkling with a little bit of whimsical look. Nadya nervously glanced outside the café window . She wished she could be Susan Storm right this moment, she would make herself disappear from Bara for a while. But what about this date ? what about all the romanticism that had pampered her mind ?

“Well, I would like to have green salad, sirloin with mushroom sauce, make it medium rare, and mashed potato. How about you, Nad ? Or can I recommend something nice ? “ Bara looked at her charmingly and warmly.

Nadya smiled gladly. “That would be perfect. “

Ah, Nadya was relieved and embarrassed at the same time. Nothing more could be done. Bara had known why she was panic. Her romantic date would be a silly date that she would fondly remember it. It’s very fortunate that Bara could cover her own embarrassment about the text message she sent to Bara : I cannot read the menu. I forgot my glasses. I am feeling so embarrass to look like a fool, staring at the menu. Please help…

 

Indonesian

KENCAN PERTAMA

Jantungnya mulai berdegup perlahan. Dia merasa aliran darah dengan cepat mengalir deras ke bagian wajah. Sedikit rasa panas membelai kedua pipinya. Duuhh, bagaimana nih? Pikirnya panik.

Lelaki di depannya masih asyik dengan buku menu bercover unik lembaran-lembaran destinasi travel dari kolom surat kabar.

Dia sendiri masih menatap buku menu di hadapannya seperti orang linglung.

Ratusan semut merah merayapi ujung jari kakinya, menggelitik setiap lubang pori yang dilalui dan menyengat kulit dengan sungut mereka yang tajam. Satu sentakan kaki kirinya yang keras membuat Bara dan gadis berkuncir yang melayani mereka serentak menoleh ke arahnya.

“Kenapa Nad ?” Bara meletakkan buku menu ke meja.

“Ehmm…kesemutan,” sergahnya cepat. Bagaimana kalau sampai Bara tahu apa yang membuatnya kesemutan ? dan panik ? dan pucat ?

“Hey, kok kamu pucat ? Kamu sakit ?” Bara meraih tangannya.

Terlambat. Dia tidak cukup tangkas untuk menepis genggaman tangan Bara. Kini tangan kanannya sudah berada dalam genggaman lelaki itu. Genggaman tangan Bara hangat. Dia betah membiarkan tangannya dalam genggaman Bara kalau begitu.

Seandainya dia bisa berterus-terang. Tapi gimana ? Akan amat sangat memalukan. Ini kencan pertama mereka dan dia telah menghitung ribuan perasaan romantis yang sudah ada dalam benaknya sejak tadi ketika menunggu Bara datang menjemputnya, sekarang lenyap. Menguap bersama rasa panas yang makin betah menetap di kedua pipinya.

“Tidak apa-apa,” Nadya tersenyum jengah. Dilepaskan genggaman tangan Bara dengan lembut. Sekilas dia merasa gadis berkuncir itu tersenyum tipis.

“Mau pesan apa ?” ujar Bara.

Duk. Nadya serasa lemas. Dia tidak bisa menahan debaran jantungnya yang melejit seketika diatas denyutan normal. Jari jemari tangannya terasa dialiri rasa dingin yang entah dari mana datangnya. Dia benci kalau panik dan malu seperti ini. Apa dia berterus terang aja ya ? Tapi gimana menyembunyikan rasa malunya nanti ? Pada Bara,mungkin dia masih bisa memaafkan dirinya sendiri , nanti. Tapi pada gadis berkuncir yang masih saja betah berdiri di samping meja mereka ini ?

“Hey …” Bara menyentuh tangannya.

Ampuunn… kenapa dia jadi melotot ke arah Bara kaya gini ? Nadya tersadar tiba-tiba.

“Ehh…ahhh..maaf,” Nadya menunduk lalu mengaduk-aduk tasnya yang disampirkan di kursi. Aku harus kuat. Aku harus berterus terang pada Bara, apapun yang akan terjadi akan kuterima. Aku nggak peduli lagi kalau mereka tertawa mengejek. Tapi aku nggak mau menggagalkan kencan pertamaku ini dengan sikap bodoh.

Begitu dia selesai menekan tombol send pada handphonenya, handphone Bara yang ditaruh di meja , bergetar. Bara mengernyitkan dahinya dan kemudian menoleh ke arahnya dengan tampang bertanya. Nadya tersenyum jengah.

Seulas senyum lebar memayungi bibir Bara. Ditatapnya Nadya dengan penuh cinta, dan sedikit geli.. Nadya menoleh ke arah jendela luar dengan malu. Rasanya kalau bisa saat ini juga dia jadi Susan Storm yang bisa menghilang. Menghilang sejenak dari hadapan Bara. Tapi kencan pertamanya ini ? Semua romantisme yang telah diangankannya ?

“Mbak, satu green salad , sirloin medium rare dengan mushroom sauce, dan mashed potato. Kamu pesan apa ? atau mau aku recommend ?” Bara dengan sengaja menatapnya dengan amat sangat manis dan hangat.

Nadya tersenyum lega. “Ya, kamu aja pilihin.”

Ah, Nadya tidak peduli. Sudah terlanjur. Rahasia kepanikannya sudah diketahui Bara. Biarlah. Kencan romantisnya akan menjadi kencan konyol yang akan selalu dikenangnya dengan amat manis. Tapi syukurlah Bara dengan sangat baik menutupi rasa malunya akan pesan yang tadi dikirimnya ; Aku nggak bisa baca menunya. Kacamataku ketinggalan. Malu deh keliatan melototin menu aja. Gimana nih ?

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s